ABOUT THE FESTIVAL

Rome Independent Cinema Festival is an open-air event dedicated to international indie filmmakers. We planned an inspiring program of independent films of all budgets, an evening where filmmakers and film lovers can exchange ideas in a unique setting, Casa del Cinema in Rome.

Italian cinema has been highly influential in film history, with countless masters of the art form serving as inspiration for independent artists. Rome still remains the heart ofItalian film, with a large community of industry people and cultured cinemafans alike, which makes it the perfect setting to celebrate the diversity of internationalindependent cinema, at Rome Independent Cinema Festival.

As indie cinema works slightly outside of the mainstream, it leaves room for both experimentation and artistic vision. On the other hand it needs more help reaching the right audience therefore it has to be recognized and celebrated for its cultural value.

We would not only like to facilitate art, but provide worthwhile entertainment to the cinema-going crowd of Rome, and therefore invite you to participate in our event this August. Submit your film and you might be included in our diverse program for 2019.

For more information about the festival and submissions visit our FilmFreeway page below.
Il Rome Independent Cinema Festival è un evento all’aperto dedicato a cineasti internazionali del cinema indipendente.Il nostro programma promuove talenti emergenti e include film di ogni tipo di budget. Il Festival avrà luogo alla Casa del Cinema in Villa Borghese il 25 Agosto 2018.

Il cinema italiano ha avuto e continua ad avere una considerevole influenza nella storia del cinema e nelle cinematografie di tutto il mondo, con innumerevoli registi che hanno ispirato - e tuttora ispirano - cineasti indipendenti di ogni nazionalità. Roma rimane tutt’oggi il cuore del cinema italiano, con un’ampia comunità di professionisti del settore e amanti del cinema; per questo motivo riteniamo che Roma sia il luogo ideale per celebrare la diversità e l’originalità del cinema indipendente internazionale.

Il cinema indie, fuori dal circolo del mercato mainstream, lascia spazio sia allo sperimentale che a visioni artistiche. Riteniamo che questo tipo di fare cinema abbia bisogno di aiuto nel riuscire a raggiungere il pubblico giusto e che debba essere riconosciuto e celebrato per il suo valore culturale. Crediamo che i festival del cinema abbiano il diritto e il dovere di accogliere film che avrebbero altrimenti difficoltà a raggiungere un pubblico. I festival rappresentano pertanto un arricchimento del mercato del cinema.

Il nostro obiettivo non è solo quello di supportare l’arte, ma anche di offrire un intrattenimento di valore al pubblico amante del cinema di Roma. Vi invitiamo dunque a partecipare all’evento del 25 Agosto, per celebrare l’arte e supportare il cinema indipendente.

Per maggiori informazioni riguardo al Festival e iscrizioni si prega di visitare la nostra pagina su FilmFreeway:
Submit with